Er jeres it-infrastruktur gearet til hjemmearbejde?
Efter Statsministeriets pressemøde i går aftes ligger det mange virksomheder på sinde at sende flest mulige medarbejdere hjem for at mindske COVID-19 smittespredningen. Vi skal stå sammen ved at holde afstand, netop som Mette Frederiksen opfordrede os til.
Heldigvis har mange virksomheder allerede et fleksibelt it-setup med mulighed for fjernadgang. I visse tilfælde kan situationen dog kræve en midlertidig udbygning af it-infrastrukturen, så arbejdet kan fortsætte hjemmefra uden at give køb på hverken produktivitet eller sikkerhed.
Er du i tvivl, opfordrer vi dig til at overveje følgende:
- Har dine medarbejdere sikker adgang til arbejdsfiler og forretningsapplikationer hjemmefra?
- Kan de fortsat kommunikere og samarbejde frit med kollegerne?
- Kan de holde møder med kolleger og eksterne samarbejdspartnere?
- Hvem besvarer opkald på jeres hovednummer eller supportlinje, hvis en stor del af medarbejderne er sendt hjem?
På den korte bane vil mange kunne klare sig med webmail og sociale medier, men hvis du gerne vil sikre, at hjemmearbejdet foregår på en mere sikker og koordineret måde, kan vi hjælpe med at tilpasse dit it-setup, så du kan opretholde produktiviteten bedst muligt i den kommende, svære tid.
Vi har sammensat to beredskabspakker, der med et minimum af hardware og fysisk udstyr kan håndtere ovenstående behov. Derudover kan vi selvfølgelig også hjælpe med at etablere fjernadgang til dit virksomheds-netværk.
Kontakt din account manager eller kommerciel chef Jesper Rytter på 69 16 72 01 eller mail, hvis du er interesseret i at høre nærmere. Du er også velkommen til at bruge kontaktformularen.
Samarbejde og sikker fil-deling med Office 365
Med den mindste Office 365-licens har du bl.a. adgang til OneDrive, SharePoint og Teams samt online-versionerne af Word og Excel.
OneDrive og SharePoint giver sikker adgang til dokumenter og fx persondata uanset hvilken enhed dataene tilgås fra. Det betyder, at dine medarbejdere kan arbejde fra hvilken som helst computer, de måtte have derhjemme, så du slipper for at skaffe bærbare computere eller bekymre dig om antivirus, firewall og andre sikkerhedsforanstaltninger.
Med Teams kan dine medarbejdere bevare det gode samarbejde, selvom de ikke befinder sig fysisk sammen. De kan chatte, dele filer og samarbejde om dokumenter, dele skærm, arrangere video- og telefonmøder (også med eksterne samarbejdspartnere) og endda optage møderne, så der er styr på dokumentationen.
Læs mere om Microsoft Teams her
pris
kr. 31,50 per bruger/måned + kr. 6.995,- i oprettelse*
Nød-telefonsystem med call center-funktionalitet
Med et virtuelt telefonsystem i Skyen kan medarbejdere, der arbejder hjemmefra, besvare og viderestille opkald helt som de plejer at gøre på kontoret. Det eneste, der kræves, er internet eller en mobil. Det er en stor fordel, hvis I modtager mange opkald på jeres hovednummer, eller hvis I driver en form for support– eller kundeservicelinje med telefonkø, omstilling og anden call center-funktionalitet.
Systemet indeholder også en telefonmøde-funktion, som gør det nemt for medarbejderne at holde telefonmøder – både internt, med samarbejdspartnere og kunder.
pris
kr. 119,- per bruger/måned + i kr. 2.995,- oprettelse*
Fjernadgang til kontorets netværk
Skal dine medarbejdere have adgang til økonomi- og crm-systemer eller andre forretningsapplikationer placeret på egen eller hosted server, kan dette ske via fjernskrivebord eller VPN-forbindelse.
Kontakt os for løsningsforslag og pris.
Skal vi hjælpe?
Tøv ikke med at kontakte din account manager eller kommerciel chef Jesper Rytter på 69 16 72 01 eller mail, hvis du har spørgsmål til ovenstående løsninger. Vi hjælper også meget gerne med at afklare tvivl om, hvorvidt din virksomheds nuværende it-setup er gearet til fjernarbejde.
* Alle priser er ekskl. moms og skal tages med forbehold, da sammensætningen af udstyr og licenser varierer meget fra virksomhed til virksomhed. Vi søger naturligvis at udnytte de licenser, I allerede abonnerer på.