Navigation

Korrekt opsætning af SPF record

23. oktober 2017

I meget nær fremtid vil mailsystemer verden over kræve, at man har en korrekt opsat SPF record. Hvis SPF record ikke er korrekt opsat, betyder det, at afsendte mails ikke når frem til modtager.

Alle SKAL altså være klar, når denne ’feature’ igangsættes hos diverse firmaer verden over.

I dag sender vi emails fra supportsystemer, emailmarketingsystemer, webshopsystemer, betalingssystemer, Post Nords systemer, Trustpilot, G Service, bookingsystemer osv., og det kan derfor være svært at overskue og have overblik over, hvilke servere og IP-adresser, vi sender fra.

For at undgå, at jeres emails, nyhedsbreve, fakturaer mm. ikke bliver leveret – eller havner i modtagerens SPAM-mappe – er det vigtigt, at I har en korrekt opsat SPF record.

Med korrekt opsat SPF record kan modtagersystemet tjekke afsenderadressen og dermed tjekke SPF-opsætningen og bekræfte, at den server, systemet får en email fra, også optræder i SPF-recorden.

Det betyder også, at I giver modtagersystemerne mulighed for at frasortere emails, der ikke kommer fra disse servere. Dermed er SPF-records gode til at forhindre phishing-forsøg o.l., da phisheren pludselig skal have adgang til dine servere for at kunne udgive sig for dig.

IT Forum er klar til at guide jer i den rigtige retning i forhold til at få konfigureret alt det tekniske, så I har en korrekt opsat SPF.

Kontakt os på telefon 70 100 150 eller send en mail til itf@itf.dk.