1. Hjem
  2. Videnbase
  3. Ret synkroniseringsfejl i OneDrive

Ret synkroniseringsfejl i OneDrive

Hvordan håndterer jeg fejl i min OneDrive synkronisering, som eksempelvis opstår fordi jeg anvender flere andre programmer til filsynkronisering?


Både iCloud Drive og OneDrive kan forsøge at synkronisere de samme filer samtidig, hvilket kan føre til konflikter og fejl.

Afinstaller andet filsynkroniserings program

Klik på Windows-knappen (1)

Åbn Indstillinger (2)

Gå til Apps (3)

Åbn Installerede apps (4) (eller Apps og funktioner)

Find dit filsynkroniserings program i listen eksempelvis iCloud Drive eller Google Drive.

Vælg afinstaller/fjern program.


Geninstaller OneDrive

Klik på Windows-knappen (1)

Åbn Indstillinger (2)

Gå til Apps (3)

Åbn Installerede apps (4) (eller Apps og funktioner)

Find OneDrive i programlisten (5)

Vælg afinstaller/fjern program (6)

Åbn den downloadede OneDrive installationsfil og følg instruktionerne på skærmen for at installere OneDrive på ny.

Indtast din arbejdsmailadresse (7)

Klik Log på (8)

Følg instruktionerne på skærmen og gå derefter tilbage til afsnittet “Sådan sikrer du at synkroniseringen er slået til” i følgende vejledning: Start synkronisering i OneDrive  – IT Forum Gruppen A/S


Nulstil OneDrive (hvis ovenstående ikke virker)

Løser geninstallation af OneDrive ikke problemet, skal du prøve at nulstille OneDrive. Det gøres på følgende måde:

Tryk på Windows-flaget + R på dit tastatur for at åbne Kør-dialogboksen

Kopiér og indsæt en af følgende nulstillingskommandoer i Kør-dialogboksen, afhængigt af hvor OneDrive er installeret.

Bemærk: Hvis du får følgende besked, skal du prøve en af de andre Nulstillingskommandoer.

  1. Standard installationssti:
    • C:\Program Files\Microsoft OneDrive\onedrive.exe /reset
    • Tryk på ’Enter’
  2. 32-bit installationssti:
    • C:\Program Files (x86)\Microsoft OneDrive\onedrive.exe /reset
    • Tryk på ’Enter’
  3. Roaming installationssti:
    • %APPDATA%\Microsoft\OneDrive\onedrive.exe /reset
    • Tryk på ’Enter’

OneDrive-ikonet nederst i højre hjørne af proceslinjen vil forsvinde og dukke op igen efter et øjeblik. Dette indikerer, at OneDrive er blevet nulstillet.

Var denne artikel nyttig?

Sprog / Language

Fandt du ikke hvad du ledte efter?

Vores Service Desk sidder klar til at hjælpe dig. Alt du skal gøre er at kontakte os.
Kontakt Support
Rul til toppen