Hvordan opsætter du din Windows 11 computer til Modern Workplace uden at nulstille computeren?
Klik på Windows-flaget (1)
Vælg Indstillinger (2)
Vælg Konti (3)
Vælg Adgang til arbejde eller skole (4)
Hvis der er tilføjet en konto her, skal du trykke Afbryd forbindelse. (5) Tryk herefter Ja
Tryk herefter Forbind (6) (Bemærk: dette gælder uanset om du allerede havde en konto tilføjet eller ej)
MEGET VIGTIGT!
I punkt 7 (næste punkt) skal du IKKE taste din mailadresse, men derimod trykke på linket nedenfor.
Klik Tilmeld denne enhed til Entra-id (7)
Bemærk: Hvis du ikke kan se dette link, skal du tjekke at du har forbindelse til internettet.
Indtast din mailadresse (8)
Vigtigt! Det er vigtigt at det er loginoplysningerne for den primære bruger af computeren, der indtastes, da computeren låses til denne bruger.
Klik Næste (9)
Indtast din adgangskode (10)
Klik Log på (11)
Indtast tallet på skærmen i din Microsoft Authenticator app (12)
Bemærk: Du kan opleve at blive bedt om at hente Authenticator app på din telefon for at godkende login. Følg denne vejledning på Support Portalen, hvis du ikke har Microsoft Authenticator app’en installeret: Opsæt Microsoft Authenticator (MFA)
Godkend at computeren tilmeldes Entra ID ved at trykke på Deltag (13)
Afvent at computeren tilknyttes virksomheden. Tryk herefter Udført (14)
MEGET VIGTIGT!
Når du har trykket Udført skal du logge ind som din nye bruger (din nye bruger er din mailadresse)
Du kan logge af ved at højreklikke på Start (15)
Vælg Luk computer, eller log af (16)
Vælg Log af (17)
Når log ind billedet vises skal du trykke på Anden bruger (18) nederst i venstre hjørne
Indtast herefter din mailadresse (19)
Indtast din adgangskode (20)
Klik Enter for at logge ind (21)
Din computer bliver nu klargjort og vil logge på så snart computeren er klar til brug. Dette kan tage et par minutter afhængig af din computers kapacitet.