1. Hjem
  2. Videnbase
  3. Opsætningsguide
  4. Indrul PC i Intune uden nulstilling

Indrul PC i Intune uden nulstilling

Hvordan indruller jeg min computer i min organisations Intune, uden at nulstille computeren?


Før du går i gang

  • Print denne vejledning og læs hele vejledningen grundigt igennem, inden du går i gang.
  • Sørg for at din PC er tilsluttet strøm, inden du går i gang. Du kan foretage migreringen hvor som helst, så længe du har en stabil internetforbindelse og har tilsluttet strøm.

Generel information

  • Tilmeldingen af din PC tager omkring 1-2 timer alt efter maskinens kapacitet og din internetforbindelse.
  • Meget af tiden vil din PC skulle arbejde selv, og du behøver ikke foretage dig noget.
  • Når din PC er tilmeldt, vil den automatisk få relevante arbejdsapplikationer og sikkerhedsindstillinger installeret. Dette sikrer din produktivitet og forbedrer sikkerheden på din enhed.

Afinstaller Microsoft Office og Antivirus programmer

Det er nødvendigt at du afinstallerer din nuværende Office pakke og antivirus program på din lokale computer. Du får automatisk en ny Office pakke og nyt antivirus program, når du har rullet din computer ind i Intune.

1: Åbn Windows-flaget

2: Åbn Indstillinger

3: Åbn Apps

Du får nu vist en liste over de programmer, der er installeret på computeren.

4: Find Office pakken i listen. Marker programmet og klik Fjern

Gentag punkt 4 for Antivirus programmer. I listen over programmer, skal du finde Antivirusprogrammer såsom: Norton Antivirus, Panda Antivirus, McAfee Total Protection, AVG Antivirus, Avast, Bitdefender, Heimdal, BullGuard m.fl.

Vælg Fjern


Tilføj computer til organisationens Intune

For at din computer bliver sikkerhedsmæssig forsvarlig at lagre arbejdsrelateret data på, skal den tilføjes til virksomhedens Intune.

Bemærk: Hvis du har benyttet Microsoft 365 programmer på din lokale computer, eksempelvis Teams, er din computer højest sandsynligt tilføjet forkert til Intune.

Påbegynd tilmelding til din organisations Intune

1: Åbn Windows-flaget

2: Åbn Indstillinger

3: Åbn Konti

4: Vælg Adgang til arbejde eller skole

5: Hvis der allerede er tilføjet en konto, skal du klikke Afbryd forbindelse. Klik herefter Ja.

6: Klik herefter Opret forbindelse (bemærk, dette gælder uanset om du allerede havde en konto tilføjet eller ej)

MEGET VIGTIGT!
I punkt 7 (næste punkt) skal du IKKE indtaste din mailadresse, men derimod trykke på linket nedenfor.

7: Klik Knyt denne enhed til Microsoft Entra ID

8: Indtast din mailadresse

9: Klik Næste

10: Indtast din adgangskode

11: Klik Log på

12: Godkend logonanmodning ved at indtaste tallet på skærmen i din Microsoft Authenticator app på telefonen.

13: Klik Deltag

14: Klik Udført

Log af og log på med anden bruger

15: Højreklik på Windows-flaget i proceslinjen

16: Klik Luk computeren, eller log af

17: Vælg Log af

18: Vælg Anden bruger

19: Indtast din mailadresse og adgangskode og klik Enter

20: Godkend logonanmodning ved at indtaste tallet på skærmen i din Microsoft Authenticator app på telefonen.

21: Vigtigt! Din computer vil nu gå i gang med at opsætte din konto, installerer organisations specifikke programmer osv. Dette kan tage alt fra 15 minutter til 2 timer afhængig af din computers kapacitet.

Computeren er færdig, når din konto er logget på og du får vist et Skrivebord (du kan opleve at Microsoft Edge åbner på skærmen. Det betyder ligeledes at opsætningen er færdig)

Var denne artikel nyttig?

Relaterede artikler

Sprog / Language

Fandt du ikke hvad du ledte efter?

Vores Service Desk sidder klar til at hjælpe dig. Alt du skal gøre er at kontakte os.
Kontakt Support
Rul til toppen