Hvordan indlæser jeg sikkerhedskopien af min NemID Digital Signatur?
Åbn mappen NemID Sikkerhedskopi (1) på dit skrivebord. Mappen indeholder sikkerhedskopi af din(e) NemID signatur(er), som du gemte på din gamle server.
Bemærk! Fik du ikke taget en sikkerhedskopi af din NemID Signatur inden flytningen, skal du logge ind i det gamle system og oprette en sikkerhedskopi af din(e) NemID Signatur(er). Det gør du ved at følge vejledningen Sikkerhedskopiering af NemID signatur. Herefter skal du kontakte IT Forum Gruppen pr. mail support@itf.dk eller tlf. (+45) 70230028.
Højreklik på sikkerhedskopien og vælg Åbn med (2) Google Chrome (3).
Klik Hent NemID Nøglefilsprogram (4).
Klik Installér udvidelsen (5).
Luk Google Chrome og åbn NemID sikkerhedskopien igen ved at højreklikke på den og vælge Åbn med (6) Google Chrome (7).
Vælg Indlæs NemID medarbejdersignatur (8).
Indtast adgangskoden til din NemID signatur (9), og klik OK (10).
Indtast adgangskoden til NemID igen i de to anviste felter (11, 12), og klik OK (13).
Klik OK (14) til ”Din nøgle er nu indlæst”.
Bemærk! Hvis du har flere NemID signaturer skal processen gentages for hver af dine NemID signaturer.