Din PC lever ikke op til de gældende sikkerhedsindstillinger – Password politik
1. Identificer enheden
I Firmaportalen på din pc kan du se enhedsnavnet på den pc, der ikke overholder sikkerhedsindstillingerne. Du kan åbne Firmaportalen ved at klikke på linket nederst i mailen fra Microsoft, eller ved at søge Firmaportalen fra via Windows flaget nederst i venstre hjørne.
Det kan ske at du står som ejer af flere enheder. Så start med at følge denne vejledning for at se, hvordan du finder en PCs enhedsnavn.
Vejledning – Sådan finder du din computers enhedsnavn
2. Hold din pc tændt
Der kan være oprettet en anden lokal bruger på din PC. Der er opsat automatisk sletning af den slags brugere hver time. Hold derfor din computer tændt, aktiv og på internet i over en time, for at få den anden bruger fjernet. Du kan godt arbejde på din PC imens. Bemærk, det påvirker ikke din egen bruger på computeren.
3. Start synkronisering via Firmaportal
Når du starter en synkronisering i Firmaportalen, henter din PC de seneste opdateringer. Følg denne vejledning, som viser, hvordan du starter synkroniseringen.
Vejledning – Start synkronisering via Firmaportal
4. Tjek om problemet er løst
Når fejlen er forsøgt udbedret kan du i Firmaportalen tjekke om problemet er løst, så du sikrer at din PC ikke mister adgang til virksomhedsressourcer.
Vejledning – Tjek om din computer er compliant
5. Løser det ikke problemet?
Hvis udfordringen ikke løses vha. ovenstående, skal din PC nulstilles. Det gør du ved at følge denne vejledning:
Har du brug for hjælp til ovenstående, er du velkommen til at skrive til support@itf.dk. Bemærk at support ifm. ovenstående ikke er indeholdt i din serviceaftale og at support derfor vil være på regning.